Saturday, September 12, 2009

bucureştiul e mai frumos sub genele tale.




răsunai în mine cu
ambulanţele şi maşinile de poliţie
de pe bulevardul umed,
te întorceai pe o parte,
te desfăceam ca pe o carte verde

cu pagini îngălbenite;
degetele ni se atingeau timide.
nu, nu mă mai întreba cât de mult te iubesc
şi nu, nu mai zâmbi
când mă uit cu o coadă
de ochi
la tine.
eu tac. tu taci. ne iubim într-o

simfonie a tăcerii,
pe care nimeni n-o ştie,
nici măcar mo
şuleţii cu ochelari
arghezieni de după ferestre imense.
de fiecare dată când tac, măsor
-cam cât de mult te iubesc eu-

uite, şi acum tac
(şi mai număr şi stele, în baza doi)
aş vrea să te-absorb ca pe cerneală,
să-mi intri în fiecare moleculă
şi să mă descompun noaptea,
când orele se furişează
pe lângă tălpi,
când îmi fumez ultima ţigară.
să-ţi fiu tangentă şi să te-mbrăţişez
-cu două paranteze catifelate-

când plouă
(de ce nu poate
cerul să fie căprui?),
îmi simt ochii grei ca burţile
de gravide

şi vreau doar să te iubesc la etajul
zece, de pe magheru,
să ni se topească mâinile atinse şi neatinse,
curgând pe scările rulante
de la metrou.
spuneau unii că
-acasă e acolo unde ţi-e inima-
bucureştiul în inima mea pentru că
tu eşti în inima mea şi pentru că
acasă e cald şi frumos,
e prea frumos

la tine-n suflet.
mai vreau să-mi laşi vânătăi
pe braţe cu tropăitul tău
(şi să-mi zgârii timpanul
când stingi ţigara în farfurii mici)
mâna ta să mai cadă pe sânul meu ca

toamna peste bucureşti.
un septembrie
cu oameni singuri plimbându-şi câinii
prin parcul tineretului
şi noi, prin ploaie. tăcând.
tu dormi?





Ioana.


1 comment:

  1. mai tu te-ai tuns domnule. si eu. s-a pus praf peste ceas de cand nu ne-am mai vazut stimabile.

    ReplyDelete