Friday, February 27, 2009

expiră-inspiră.



"Naşte-mă!" din cuvinte
şi înghite-mă cu toată seva

sensurilor tale, întrupate
în îmbrăţişări de silabe.
Pe mine, naşte-mă
şi redă-mă în propoziţii
diluate în lacrimile poetului profet.

Genunchiul leagă-mi-l
de rima morţii uitării căldurii
morfemelor prăfuite de degetele
cărţii celei dintâi.
Mă-nchin ochilor rasariti

printre rânduri şi icoana
ritmului ventricular mă urmăreşte
pe calea devenirii.
O operă varsă peste ceruri,
iadul urcă în rai
şi poeziile sunt sfinţi cu părul

aurit de Soare;
iarba creşte de sus în jos
iar morţii beau cafea recitând
din Bacovia, tropăind ca stropii de ploaie

pe un gramofon.
Naşte-mă din distihuri
şi desparte-mi trupul în silabe moi,
poezie rupe din mine
şi cântă-mi despre întuneric şi mucegai.

Respirări
şoapte
clipe
secvenţe
catren
vers
grafem
Naşte-mă şi după moarte
pune punct şi virgulă.

E poezia expirată - inspirată
din noi.







Ioana.


No comments:

Post a Comment